בלי שאף אחד ספר אותו: הכנר שנזרק מכל המדרגות, חזר מהדלת האחורית והפך את עולם העסקים הקטנים בישראל. ״ברגע שהבנתי שכתיבה שיווקית היא המפתח לכמות גדולה ואיכותית של לידים - המלחמה נגמרה והתחלתי להצליח״

עידן דנש (32) היה כנר, ניהל עסק קטן למוזיקת ליווי עבור זוגות בחתונה, בקושי היה סוגר את החודש - הצליח למצוא את התשובה ולשבור את תקרת הזכוכית. היום, 4 שנים אחרי שהפך ל״מומחה הלידים״ הישראלי, הוא כבר הצליח להביא מעל 500,000 לידים, 10,000 לקוחות ולא פחות מ-100 מיליון שקלים בקמפיינים שניהל.

תוכן שיווקי

״מומחה הלידים״ עידן דנש הוא כנראה תופעה מתמשכת ב-4 שנים האחרונות בעולם העסקים הישראלי. תופעה; שכנראה לא הולכת להיעלם. בשנים האחרונות כמעט כל אדם שיש לו גישה לאינטרנט נחשף לקמפיינים של דנש, קמפיינים שהכניסו מעל 100 מיליון שקלים. 

מספרים שנשמעים קצת הזויים כשמבינים שהאיש הזה היה בכלל כנר פשוט, עם הרכב קטן למוזיקת אירועים (הרכב שבקושי הצליח לשלם לו את המשכורת). 

היינו חייבים להבין מה הסוד אותו דנש שומר קרוב לחזה שלו, אותו סוד שהפך אותו ״מומחה הלידים״ הישראלי, אותו הסוד שגרם לרבקה טוטיאשוילי לקבל 500 לקוחות שמשלמות לה כל חודש 97 שקלים (48,500 ש״ח)! אותו הסוד שגרם להלנה להתחיל להכניס 6,500 ש״ח כל שבוע בלי להילחם על מכירות, אותו הסוד שגרם לו וללקוחות שלו להכניס מעל 100 מיליון שקלים ב-4 השנים האחרונות.

ויותר מזה, האם גם העסק הקטן והפשוט לייעוץ משכנתא, חנות הצעצועים או מאמן הכושר יכול להשתמש בסוד שלו כדי להכפיל ואפילו לשלש את ההכנסה החודשית ולהפוך לעסק שמכניס 30, 40 ואפילו 50 אלף שקלים מדי חודש?

דנש, לפני שמתחילים אני חייב להבין משהו. מה כנר פשוט יכול לעשות כדי להצליח בעסקים?
״האמת, זאת שאלה מעולה. יש מאחוריה סיפור מדהים שעשה שינוי בחיי העסקיים. אני אתחיל מזה שקודם כל; כל בעל עסק צריך להבין שהבעיות של תחרות גבוהה, כשלונות בפייסבוק, כישלון בוידאו, בניית אתר, קמפיינרים גרועים, הנחות ללקוחות, עסקאות לא רווחיות וכו׳, הכל נובע ומסתכם ב-3 עקרונות בסיסיים.
עקרון ראשון - אין לנו מספיק לידים. עקרון שני - הלידים שאנחנו מביאים קרים כמו קרח. עקרון שלישי - אנחנו לא יודעים להפוך לידים ללקוחות. 

ברגע שהבנתי את הבעיות האלה, התחלתי לראות את התמונה המלאה ולהבין שמעבר לשכלול המקצועיות שלי והצוות שלי על כלי הנגינה ופוסט מסכן 'פעם ב…' בפייסבוק, אני חייב לדעת איך להביא לידים חמים ולגרום להם לקנות

ברגע שהבנתי את זה, התחלתי לחפש את התשובה…
איפה למען השם אני יכול למצוא משהו שיגרום לעסק שלי לנסוק ברגע?!?! אז כמובן שהתחלתי לעקוב אחרי כל המשווקים למניהם שהבטיחו שהפתרון אצלהם. שהם הכי טובים וכו׳… 

ניסיתי פרסום בפייסבוק, באינסטגרם, בניית אתר, מוצרים דיגיטליים, וידאו וכל פתרון שאתה יכול לחשוב עליו שבעל עסק ינסה להביא באמצעותו לקוחות חדשים. אבל, זה לא עבד… ואם לומר את האמת, די התייאשתי.
אנשים חושבים שזה קל, אבל רק מי שעובר את הדרך בעצמו מבין כמה קשה המסע של בעל העסק בישראל. 

בסוף, היה משווק אחד שפשוט היפנט אותי. איכשהו, בין כל המנטורים האמריקאים לאחד היה משהו שבלט מעל כולם. קראתי וצפיתי בחומרים שלו בהתלהבות מטורפת כאילו זה סרט חדש של לאונרדו דיקפריו, רוברט דה נירו, אל פצ׳ינו וטום הנקס ביחד. (כמובן שקניתי בסוף מוצר באלפי דולרים)

לאחר מכן, פשוט חקרתי ולמדתי את ה״קסם״ שהוא עשה עלי עד שהבנתי בדיוק כיצד לעשות את זה בעצמי ומשם הדרך לתוצאות ״ 

רוצה להפוך קהל קר באינטרנט למעריץ שלך ושל המוצר שלך באמצעות כתיבה שיווקית? >>

*אני מאשר קבלת דיוורים וסמסים מחברת D-marketing

נו, אז מה היה שם? מה זה הדבר השונה הזה שהרשים אותך כל כך?
״אני לא אמתח אותך. אחרי כל החקירה שלי, הבדיקות והניסיונות שעשיתי בעצמי, הבנתי שכל הצלחה הייתה פשוט כתיבת המילים הנכונות. 

תראה, בסופו של דבר, אם הולכים כמה שלבים אחורה, הדבר הבסיסי ביותר שאנחנו עושים בחיים הוא מילים. כל תקשורת שיש לנו אחד עם השני, מבוססת על מילים. גם סרטוני וידאו הם מילים וגם מודעות בפייסבוק הן מילים. לכן, כל בעל עסק צריך להבין מה הן המילים שימשכו את הקהל שלו להקשיב דווקא לו, מה הן המילים שיסקרנו אותו לאורך הרבה זמן ומה הן המילים שיגרמו ללידים שללו להעריץ אותו.

מה שהעסקים עושים היום, זה פשוט לכתוב: ״אני הכי אמין, הכי שירותי והכי מקצועי״ ולזרוק באיזושהי פלטפורמת פרסום כזאת או אחרת… האם יש לזה סיכוי? ממש לא!

אבל אני מבין את זה, אני הייתי בדיוק באותו מקום. 

האמת, זה בדיוק כמו שגבר היה ניגש לאישה זרה ברחוב, כורע על הברך, מוציא טבעת ומבקש ממנה להינשא לו. האם יש לו סיכוי? לא!

לעומת זאת, הסיכוי שלו היה משתפר פלאים אם הוא היה מדבר איתה, מקשיב לה, אומר לה את המילים שהיא רוצה לשמוע ומבקש ממנה לצאת לדייט. 

אתה מבין את השורה התחתונה? כל בעל עסק חייב להתאים את המילים הנכונות לקהל שלו. 


עידן דנש: ״להציע לקהל לקנות מיד, זה כמו להציע נישואין לאדם זר ברחוב״

כן עידן, אבל בעל עסק צריך תוצאות עכשיו, להתחיל לכתוב יקח המון זמן?
״זאת נקודה חשובה מאוד ואני שמח שאתה מעלה את זה. אחד הדברים הכי קסומים בעולם המילים שמייצרות לידים רותחים זה שלפעמים רק מילה אחת יכולה לעשות את ההבדל בין הצלחה לכישלון של המודעה. 

אני אתן לך דוגמה, לפני כמה שנים עבדתי עם שני עורכי דין המקצוענים ביותר בעולם הנדל״ן במדינת ישראל. 

בהתחלה, הרמתי להם מודעת פייסבוק שלא עשתה כל כך את העבודה. התוצאות שקיבלנו היו 'לא משהו' בלשון המעטה. הציון שפייסבוק נתנו לנו היה 2 מתוך 10, 24 קליקים בלבד על המודעה כשמחיר כל קליק הגיע כמעט ל-7 שקלים. 
אז מה עשיתי? כתבתי מודעה חדשה? ממש לא. לקחתי את אותה המודעה והוספתי פשוט כמה מילים ספציפיות שהפכו את המודעה למודעה עם ציון 10 מתוך 10. ומחיר קליק של 1.83 שקלים. 


״פייסבוק מעריך טקסט איכותי שהקהל אוהב ולכן מוריד את המחיר פי 5 ופי 6 ואפילו יותר...״

כן עידן, אבל עם כל הכבוד למילים, אתה לא יכול להתחיל בלי לדעת פייסבוק…
״אתה צודק ידידי, אין לך שום סיכוי אם לא תדע פייסבוק, או אינסטגרם, או גוגול או את כולם יחד. תבין, בסופו של דבר הקהל נמצא בפלטפורמות האלה, נכון לשנת 2020 יש לך 5.1 מיליון משתמשי פייסבוק פעילים בישראל ו69% מהרכישות של מוצר או שירות מתחילות בגוגל. 

מצד שני, כמות הידע שצריך בפייסבוק או בכל פלטפורמה אחרת היא בסיסית נורא, עניין של כמה לחיצות עכבר. לעומת המשמעות של המילים שברגע שאתה יודע לכתוב את המודעה שלך כמו שצריך כל מה שנשאר לך זה לתת לפייסבוק לפרסם אותה.״

מסכים איתך, אבל בסופו של דבר צריך להשקיע כסף במודעות האלה… לא כל אחד יכול להרשות לעצמו?
״מסכים, רק קח בחשבון שבעלי עסקים הם בדרך כלל אנשים עם ראש יזמי שהקימו את העסק עם מוכנות להשקיע כסף. ובנוסף לכל זה, אם מדברים על פייסבוק באופן ספציפי, ידוע שניתן לפרסם בפייסבוק ב-10 שקלים ליום. מה שאומר 300 שקלים בחודש. 

תראה, אני לא מזלזל ב-10 שקלים (ההפך הוא הנכון), אני רק אומר שאם כל אחד מאיתנו קונה במכולת כל בוקר לחם וחלב ב-11 שקלים, אין סיבה שהוא לא ישים גם על העסק שלו שמכניס לו כסף עוד 10 שקלים. וברגע שהמכונה תתחיל לעבוד ולהכניס על כל 10 שקלים, 20 שקלים, 30 שקלים ואפילו יותר, ניתן יהיה להעלות את התקציב ל100 שקלים וכך הלאה...״

רוצה להפוך קהל קר באינטרנט למעריץ שלך ושל המוצר שלך באמצעות כתיבה שיווקית? >>

*אני מאשר קבלת דיוורים וסמסים מחברת D-marketing

אוקיי עידן, האמת, הצלחת לשכנע אותי לחלוטין :) אם אני רוצה להבין יותר איך להשתמש במילים, מה אני צריך לעשות?
״קודם כל, אני שמח שאהבת. ודבר שני, אני אפתיע אותך - כדי לשפר את מיומנות הכתיבה שלך אתה לא צריך לעשות יותר מדי, אתה בסה״כ צריך לצפות בהדרכה שלי על כתיבה, שם אני עובר על 3 הסודות העיקריים שלי לכתיבה.
אני מסביר איך לכתוב מודעת פייסבוק, מהם השלבים, איך נראה התוכן, איך למשוך תשומת לב ועוד הרבה כלים אחרים שיהפכו אותך לאומן המילים ומשם כל שנשאר זה ליישם בעצמך.


אתה יכול להיכנס להדרכה שלי מהקישור הזה >>>

 

 

 

ליצירת קשר - [email protected]