הבורג החשוב ביותר

מהו הבורג החשוב ביותר ומדוע עסק לא יוכל להתקיים בצורה תקינה בלעדיו

את רוב הכתיבה שלי אני עושה בשני מקומות: או בבית קפה או מאוחר בלילה בבית. אני פשוט מתמלאת השראה על נושאים חדשים וכך הכתיבה זורמת. פעם אחרונה כשכתבתי גם התמלאתי נוסטלגיות, הסתכלתי על הנותני שרות שמקיפים אותנו ביומיום וחשבתי כמה הם לא מוערכים, מה שמאוד עצוב מכיוון שהם אחד הברגים העיקריים במערכת ובכל עסק בין אם זו חברת ענק או חברה קטנה ומשפחתית. 

כשהתחלתי את הקריירה שלי בשוק ההון, לפני 14 שנים, התחלתי במחלקת טלמיטינג. משם משם צמחתי וכך למדתי. זה מסלול בעייני שכל מי שרוצה להיכנס וללמוד מקצוע חדש צריך לעבור. קוראים לזה בשם מטופש של "להתחיל מלמטה" בזמנו באמת האמנתי שזה נקרא "הלמטה" של החברה, מרוב שכל כך החדירו זאת בי ובאלה שעבדו סביבי . אני זוכרת מקרה כשעוד הייתי במחלקה, ואישיות שנחשבת לבכירה בשוק הנדל"ן באה לבקר בחברה. הוא בא לדבר עם כמה אנשים ולדרוש בשלומם ובמקרה אחת מהאנשים הייתי אני, כי הכרתי אותו לא מעבודת הטלמיטינג שלי. לאחר שהוא יצא, ניגשו אלי כעשרה אנשים ושאלות את אותן שאלות :" איך את מכירה אותו" ו"למה בכלל הוא בא לבקר גם אותך וניגש אליך"? פשוט בראש שלהם, אדם מהסטטוס שלו לא אמור לדבר עם מישהי ממחלקת טלמיטינג. הם לא זיהו והבינו את הפוטנציאל בבן אדם שעומד מולם בגלל התפיסה המעוותת שאנשי מכירות ושרות הכי פחות חשובים בדרג המנהלי בחברה. 

אופן ההתייחסות למקצועות השיווק הטלפוני והשרות לקוי לגמרי במספר רב של מקומות ובעסקים בתחומים שונים. צריך להבין שאלה האנשים שיבנו או יהרסו את החברה והעסק שלך ומשום מה תמיד מתייחסים אליהם שונה מהדרגים הגבוהים.

מה המנכ"ל עושה? מנהל.

את מי הוא מנהל? את העובדים שלו.

מי העובדים שלו? אנשי שיווק, מכירות, מנהלי מחלקות, לוגיסטיקה.

מי מתחיל את מערך השיווק הראשוני בחברה? אנשי מכירות.

מי דואג שלקוחות יהיו מרוצים ויקבלו שרות מידע וטכני? אנשי שירות ושימור.

אז אם אנשים יסתכלו בעיניים פקוחות על המשוואה הזאת, הם לא יסיקו שאנשי מכירות ושיווק חשובים לא פחות אם לא יותר מתפקידים רבים בחברה? אז מדוע הם מקבלים פחות מכולם? מדוע לא מטפחים את אבני הבניין של הבניין? למה בחגים הם מקבלים פחות מכולם? 

כמובן שכוונתי לאנשי המפתח בתחומים ועסקים שונים ומגוונים, ממשרדים עד תחום הקולינריה ובידור, עסק זה עסק, מוצר זה מותר וכסף זה כסף, והכי חשוב, בני אדם זה בני אדם. הגיע הזמן לשנות דפוסי חשיבה ולהעריך את העובדים שאני מסרבת לקרוא להם "קטנים", כי הם גדולים ואם מטפחים אותם נכון הם הופכים להיות עצומים.

מדובר בכל התחומים בעסקים. עסק אינו יכול להתקיים ללא תשתית שרות, שימור ושיווק איכותית. באחת ההתנדבויות שלי הגיע בחור עם אוכל קייטרינג שנשאר על מנת לתרום אותו ושוחחתי עמו, החמאתי לו על המעשה הנדיב שלו ודברנו על העבודה שלו. הוא סיפר לי על המקום בו הוא עובד ואמר לי: "אני סתם עובד זוטר". המשפט הזה מאוד הדהד לי בראש באותן הדקות והתחלתי להסביר לו שהוא רחוק מלהיות "סתם עובד". המקרה הזה שוב הדגים לי שבעסקים לא נותנים לעובד הרגשה של חשיבות התפקיד שלו כעובד והתרומה שלו לעסק וזו אחת הטעויות הגדולות ביותר. אל תעשו את הטעויות הללו. תטפחו ותעריכו, זה ישתלם לכם ברמה האישית והמקצועית. 


 

ורוניקה מוסז'ניקוב, בעלת משרד בתחום המוצרי מידע ויזמית עסקים וקולינריה.