"הפראייר הזה סחב אותי על הגב ועזר לי להגדיל את העסק ל-500 לקוחות משלמים (בכל חודש) תוך 30 יום": רבקה טוטיאשווילי, הבעלים של 'עוגת הכסף', חושפת את האחראי לצמיחה המטאורית של העסק שלה.

על נפלאות האינטרנט אין עסק או חברה בישראל שלא שמעו. פעם אמרו לנו "אתה חייב אתר אינטרנט", ואחר כך הגיעו להם גוגל, פייסבוק, יוטיוב ואינסטגרם. לאחרונה הבינו בעלי העסקים שכדי שהשיווק, המכירות וההצלחה של העסק שלהם באמת ינסקו, הם צריכים לשלב את כל הפלטפורמות, כמו ארוחה טובה עם המון מרכיבים, וליצור מערכת יחסים צמודה עם קהל המתעניינים. הבנה, כך מסתבר, שבעזרתה יותר ויותר בעלי עסקים מכניסים סכום של 7 ספרות תוך זמן קצר. יצאנו לבדוק האם מדובר בטרנד חולף או בבשורה של ממש לבעלי העסקים בישראל.


כנס לקוחות של מלך השיווק הישראלי, עידן דנש

עידן דנש (31) לא סתם זכה בתואר המכובד ”מלך השיווק של ישראל״. מאחוריו עומד עבר עשיר של סיפורי הצלחה מעוררי קנאה - למעלה מ-8 מקרים שונים שגורמים לכולנו לתהות איך עסק שמתחיל מאפס, סובל מחוסר ידע בשיווק, משיג רק 10-20 פניות בחודש (שרובן "קרות") ורודף רוב היום אחרי לקוחות חדשים - עושה תוך זמן קצר מהפך של מאה שמונים מעלות ובקושי מצליח לטפל בזרם של אלפי פניות מקהל חדש שמתדפק על הדלתות ובעצם מכתיר את אותו באופן חד משמעי כאימפריה בתחומו.

יש שאלה אחת, שבצורה כמעט אינסטינקטיבית צצה בראש של כולנו…

איך פורצים את תקרת הזכוכית בעסק? האם מיליון שקל בשנה זה אפשרי בכלל או שזה רק חלום בהקיץ?

לדנש יש דעה נחרצת בנושא. למרות שאני מבהיר לו שאני מתכוון לצטט אותו, הוא לא נרתע מלהצהיר באופן נחרץ: "כשיודעים - זה קל ופתאום הכל אפשרי. כשלא יודעים - זה קשה ונראה שלהביא לקוחות זו משימה חסרת סיכוי. גם במציאות הכלכלית הקשה של ישראל 2020, עם כל הבירוקרטיה הסבוכה, התחרות, הלקוחות והאשראי הבעייתי – כל עסק עם תקציב מינימלי ואפס לקוחות יכול להשתקם ולהצליח, ואני עומד מאחורי המשפט הזה."

מי שממהר לפטור את ההצהרות של דנש כקוריוז סתמי או כהתרברבות נטולת שחר, צריך להתמודד עם לא מעט עובדות שדנש ממהר לשלוף על מנת לגבות את דבריו, כשהבולטת שבהן תסובב לא מעט ראשים.

מעל 8 עסקים עברו תחת ידיו של "מלך השיווק", אבל אחד מהסיפורים שלו תפס אותי במיוחד.


בעיני זו ההוכחה האולטימטיבית שכל עסק יכול להגיע להצלחה כלכלית מטורפת.  נפלאות השיטה של דנש: מ-0 ל-500 מנויות חודשיות ומחזור הכנסות של 48,500 שקלים תוך 30 יום

רבקה טוטיאשווילי היא אשת עסקים מוערכת, שמנהלת בגאון את 'עוגת הכסף' - תכנית הכשרה לנשים לייצור הכנסה משמעותית מאפייה ביתית. היא משתפת אותנו:

"היה לי חלום לעזור לנשים כמוני לצאת לעצמאות כלכלית תוך שהן נהנות ממה שהן עושות ועובדות מהבית בזכות אפייה מקצועית, ולאחר שצברתי לא מעט שנות ניסיון בתחום הרגשתי שאני יכולה ללמד ועל הדרך להרוויח הרבה יותר…

התחלתי מאפס. לא היה לי שום מושג מה לעשות כדי למכור במימדים שרציתי. הכירו אותי מעט כי הייתי מאוד פעילה באינסטגרם, אבל לא היה לי שום דבר מעבר לזה ולרעב להצליח.

התמזל מזלי ובמקרה נתקלתי בעידן. למדתי על הקונספט של מערכת יחסים קרובה עם הקהל ועל הפוטנציאל הטמון בשיטה הזו, ושמחתי מאוד לשמוע את התובנות שלו כי אני בעצמי יישמתי עו לפני כן באופן חלקי ואינטואיטיבי את השיטה הזו, אבל לא באמת ידעתי מה אני עושה. פתאום הבנתי מאיפה הגיעו הצלחות העבר שכן היו לי והכול הסתדר לי בראש. אחרי התלבטות קצרה, החלטתי ללכת על זה. עידן האמין בי ועזר לי לבנות מערך שיווק חדש שלא חשבתי עליו לפני כן. עבורי זה היה מהלך חדש וניסיוני, ועם הרבה חשש יצאנו לדרך. המערך של עידן הוכיח את עצמו לגמרי ובנה לי מערכת יחסים צמודה עם הקהל שלי. תוך פחות מחודשיים, זה קרה...

בום! מעל 500 מנויות באתר שלי, שמשלמות 97 שקלים בחודש כדי להנות מההכשרה והתכנים שלי (הכנסה של 48,500 שקלים בחודש). אגב, בזמנו המוצר הזה היה חדש ובלתי מוכר, נצרך רק דרך האינטרנט ונמכר במחיר גבוה בהרבה ממה שחשבתי שהוא יימכר."

ומה קרה מאז? שחזרת את ההצלחה?
"תראה, עברה שנה מאז. אחרי הטירוף הראשוני הפסקתי למכור מנויים חודשיים והיום יש לי 'רק' 200 בנות (הכנסה של 19,500 שקלים בחודש), אבל אני יכולה להגיד לך שרק מההדף של כל ה'באזז' המטורף שעשינו והקשר העוצמתי שיצרנו עם מאות מנויות חדשות ואלפי (ואפילו עשרות אלפי) מתעניינות חדשות בכל יום אני רואה עוד ועוד מכירות של המוצר החדש שלי (בשווי 5,900) באופן כמעט אוטומטי."

והיום? איפה את עומדת היום?
"מה שקרה למעשה זה שהבנתי דבר אחד חשוב - סוס מנצח לא מחליפים. ומכיוון שיש לי כזו מערכת מנצחת שמייצרת עבורי ועבור משפחתי כל כך הרבה לקוחות וכסף, כל מה שאני עושה זה להטעין אותה. ממש כאילו קניתי מרצדס חדשה שנוסעת מדהים וצריך לתדלק אותה מדי פעם כדי להמשיך לנסוע. אני משיקעה חלק מסוים מההכנסות שלנו בתחזוקת המערך שבניתי, ומגדילה את כמות הלקוחות מחודש לחודש."


מתוך המחשב של רבקה: ״רשימת הלקוחות של התוכנית שלי גדלה מיום ליום בקצב מטאורי״


עידן דנש, האיש והאגדה, יוצא מהמסתור וחושף את כל הסודות שמאחורי הקלעים. יצאנו להבין מדוע!

כמובן שאת הכתבה הזאת לא הייתי יכול לסיים בלי מילה ממי שמוביל את כל התהליכים האלו אצל בעלי עסקים שונים, והצעיד לא פחות מ-8 עסקים למחזור מכירות של מעל למיליון שקלים בשנה (וזאת מבלי להזכיר את העסקים האחרים שליווה והגיעו למחזור של מאות אלפים בשנה). הייתי מוכרח להבין למה הוא עושה את זה, וכיצד זה משתלם לו.

מאפס למחזור מכירות של 1,000,000 שקלים בשנה: האדם שמאחורי הקלעים מסביר.

"אסור לעגל פינות כשמשתמשים בשיטה שלי," מזהיר דנש. "ההוראות מדויקות, וצריך לחשוב על זה כמו על מתכון לאפיית עוגה - מי שעובר במדויק סעיף סעיף ונצמד להנחיות, מצליח להוציא מהתנור עוגה מושלמת, כלומר פורץ את תקרת הזכוכית ומתעורר למציאות שבה הוא בעל עסק שמגלגל מאות אלפי שקלים בשנה ואפילו מיליונים. אני לא מפחד להצהיר שמי שיעקוב אחרי השיטה שלי יכול להגיע למחזור מכירות של מיליון שקלים בשנה - גם אם כרגע אין לו אפילו מוצר.

אבל למי שמתעקש להמשיך להאמין למיתוס הגדול ביותר בתחום העסקים, המיתוס שמעוור את העיניים של רוב בעלי העסקים בכל הקשור לשיווק באינטרנט, וגורם לתשעה מתוך עשרה עסקים להיסגר תוך פחות משנה - לו אני לא יכול לעזור."

http://lsb.co.il/wp-content/uploads/2018/02/%D7%97%D7%A0%D7%95%D7%AA1.png
עצוב: עסקים קטנים ובינוניים שנסגרים תוך פחות משנה, בישראל

כשאתה אומר "מיתוס", למה אתה מתכוון?
"למחשבה שבעלי עסקים צריכים הרבה כסף כדי להצליח בשיווק. לתפיסה המעוותת שאומרת: אני קטן ורק כשאגדל אוכל להשקיע באמת בפרסום. יש דרך אחת בטוחה לשווק את המוצר/השירות שלך ולהשיג תוצאות גדולות פי כמה וכמה מהמתחרים שלך, כמעט ללא תקציב התחלתי שמסכן את הכיס.

אני יודע שזה נשמע בלתי אפשרי, ושכל החיים אמרו לנו שאין דבר כזה, שעסק לא יכול לקום על הרגליים ולייצר מיליון שקל תוך פחות משנה. הרי לא יכול להיות שכל כך הרבה כסף ולקוחות מגיעים עם השקעה כל כך מזערית של זמן, כסף ומאמץ, נכון? אז זהו… שזה כן אפשרי. ואם תהית, לא מלמדים את השיטה הזאת בשום תואר למנהל עסקים ובשום תכנית כזו או אחרת."

נו, אז איך באמת אפשר להשיג תוצאות כאלו בלי תקציב פרסום גדול?
"כדי להבין איך זה אפשרי צריך להבין את הסוד שעומד מאחורי השיטה הזאת. הטעות הגדולה ביותר של בעלי העסקים בישראל היא שהם מנסים לפרסם ללקוח שעדיין לא סומך עליהם, לא מכיר אותם וממש לא רוצה לעשות איתם עסקים - מה שנקרא בשפה המקצועית לקוח 'קר'. הם עסוקים בלרדוף אחריו, במקום לגרום לו לרדוף אחריהם… 

וזה בדיוק מה שהשיטה שלי יודעת לייצר. היא עושה שני דברים שהיום בעלי עסקים פשוט אובדי עצות לגביהם: דבר ראשון, מביאה כמות אדירה של מתעניינים ופניות לעסק על ידי נתינה של תוכן איכותי בחינם, ודבר שני - 'מבשלת' את כל אותם מתעניינים ומביאה אותם לנקודה שבה הם מתים לקנות מאיתנו באופן מיידי. הכל מתהפך, ובמקום המרדף הרגיל אחר הלקוחות - הם מתחילים לרדוף אחרינו.

בגדול, לשילוב של שתי הנקודות האלו קוראים 'יצירת מערכת יחסים עם הלקוח'.

כשעושים את זה ככה, לפי כל השלבים שאני מלמד בסדרת הסרטונים שלי, ההצלחה כמעט מובטחת. הנוסחה הזו פשוט בלתי ניתנת לעצירה. 

פתאום בעל העסק מפסיק לשמוע 'יקר לי', מפסיק לקבל בקשות להנחה, מפסיק להיות תלוי באיזה מתעניין וחצי שבמקרה הגיע לעסק דרך המלצה מהדודה של שושי השכנה… פתאום הכל מסודר. יש דרך. יש שיטה. הכל יותר קל. יש כיוון, המספרים גדלים ואתה רואה בוודאות שהעסק הולך להצליח. זאת באמת שיטה שמשנה עסקים וחיים של אנשים, לא פחות מזה. 

את "מכרה הזהב" הזה, שהפך אלפי עסקים בארץ ובעולם לאימפריות, אני חושף בפעם הראשונה (בחינם) כאן."

מילה לסיכום?
"כן. עבור כל מי שסקרן ומוכן לקחת את העסק שלו לשלב הבא (ולעבוד קשה בדרך, בלי תלונות), הכנתי סדרת סרטונים חדשה, שבה אני מראה צעד אחר צעד איך במצטבר הכנסתי עד היום למעלה מ-40 מיליון שקלים לבעלי העסקים שאיתם עבדתי - כמו אלון גל, אדם טל, גיל אורלי, גיא ברנד, עומר רבינוביץ', האחים גיל ואחרים.

כל בעל עסק שיצפה בסרטונים - לא משנה אם הוא אדריכל, עורך דין, קוסמטיקאית, מסעדן, תכשיטן, גננת, או בעל אולם אירועים – הולך לעשות צעד אמיץ שיבטיח שהוא לעולם לא ייכנס לסטטיסטיקה העגומה לפיה תשעה מתוך עשרה עסקים בישראל נסגרים בתוך פחות משנה."

הקונספט הזה מתאים כמעט לכל עסק ומוצר, לא רק לקורסים ומוצרים שנמכרים באינטרנט. בין אם אתם יועצים שמוכרים שעות, או נותני שירותים שמחפשים בנרות את הלקוח הבא - יש לי תחושה שהפתרון הזה הולך לעניין אתכם."

אז מה עושים עכשיו?
"אם אתם רוצים להגיע למחזור שנתי של מיליון שקלים ולהכיר יותר לעומק את הנוסחה שלנו –  לכו לצפות עכשיו בשלושת הסרטונים. הם משני חיים, זמינים לצפייה וחינמיים." 

"תודה רבה, דנש."

"תודה לך."