משבר הקורונה פגע לכם בעסק? התותח הכבד של תעשיית השיווק בישראל - חושף לציבור הרחב את הנשק הסודי שאחראי למעל 100,000,000 ש"ח בהכנסות ב- 4 השנים האחרונות.

אחרי שפיצח את המתכון המדויק ליצירת לקוחות משלמים מהאינטרנט, עידן דנש, איש השיווק מס׳ 1 בישראל (כפי שמכנים אותו אנשי התעשייה), חושף בפעם הראשונה את היכולת הכי חשובה בעולם השיווק, היכולת שהופכת זרים באינטרנט למעריצים שרופים של המוצר, מחסלת מתחרים ובונה בסיס רחב ויציב של לקוחות משלמים. יצאנו לבדוק מה עומד מאחורי ההבטחה הגדולה, והאם היא רלוונטית גם לתקופת המשבר...


עידן דנש באחד הכנסים שהצליח למלא עד אפס מקום במאות אנשים. והכל בזכות הנוסחה להשבחת לידים שפיתח

קשה לתפוס כמה מהר זה קרה לנו מתחת לאף… אבל חוקי המשחק בעולם השיווק השתנו מקצה לקצה בשנים האחרונות, מה שמכניס עסקים רבים לטלטלה קיומית וחוסר וודאות. על אחת כמה וכמה כשמשבר עסקי, כלכלי בהיקפים שלא דמיינו תוקף ללא רחם כל בעל עסק מגדול ועד קטן כמעט בכל מדינה בעולם.

אך כמו שהתפתחות האינטרנט הציבה אתגרים חדשים והזדמנויות חדשות, שמצד אחד קברו עסקים ותיקים שלא הצליחו להסתגל למציאות החדשה, אך מצד שני הצמיחה כוכבים חדשים, ואפשרה ליזמים לנפץ כל תקרת זכוכית אפשרית. כך גם משבר הקורונה ההזוי מביא איתו הזדמנויות חדשות שבין כל הזוועות גם הופכות בעלי עסקים למיליונרים… כיצד? לפי עידן דנש (32) הכל נופל וקם על היכולת לרתום את הכוח העצום של השיווק החדש באונליין ולהשתמש בו כדי לעשות את מה שהוא מכנה: ״השבחת לידים״. 

אבל מי הוא עידן דנש שבכלל נקשיב לו? אז ככה, לאחר חקירת עומק גילינו שדנש הוא אחת הדמויות שמנהלות את תעשיית שיווק האונליין מאחורי הקלעים, ובין היתר הוא מי שאחראי על קמפיינים שיווקיים שהכניסו מעל 100,000,000 שקל (!) ב4 השנים האחרונות. 

הוא טוען שכדי להשיג את יכול ״השבחת הלידים״ הזאת ממש לא צריך להיות גאון. והוא מוכן לחשוף איך הוא עושה את זה לקהל הרחב… מה האינטרס שלו? האם הכל תמים? וכיצד אנחנו יכולים לנצל את הידע - יצאנו לפגוש את דנש במשרדי החברה המפוארת שלו ״Dmarketing״ במתחם הבורסה ברמת גן. 

עידן, באנו לדבר תכלס, תגיד לנו, מה היא יכולת השיווק האפקטיבית ביותר…
״פתחת חזק אה…  תראה, אחרי שהוצאתי מיליוני שקלים בפרסום אונליין בשנים האחרונות, אני יכול להגיד דבר אחד. שכל מי שיודע ליישם את הפעולה האחת שמשביחה לידים והופכת אותם מאנשים זרים למעריצים שלך ושל המוצר שלך - ניצח. מה שנקרא GAME OVER. ומי שלא מבין את זה, נשאר מאחור. זה לא משנה אם הוא ניסה פייסבוק, לאחר מכן גוגל, אחר כך הקמת אתר ואז סרטוני וידאו. את כל אלה אני עשיתי בעצמי, ואני לא יכול להגיד שזה טעות לעשות אותם…

אבל מעבר לפלטפורמה בה משווקים צריך להבין קונספט כללי יותר - כל פלטפורמה יכולה לעבוד ובגדול, אבל הדבר הנכון ביותר יהיה לשלב בין כולם תוך שאנחנו כותבים בצורה שמושכת את תשומת הלב של הקהל שלנו וגורמת לו להרגיש צורך לקבל מאיתנו עוד...״

למה שאני יאמין לך, כל יום מנטור אחר מספר לנו על שיטה אחרת להביא לקוחות…
״אני לא צריך שתאמין לי, מה שחשוב הוא התוצאות. בסופו של דבר, התוצאות לא משקרות. וכל תחום וכל נושא אתה יכול לבדוק לפי המספרים שהוא נותן לך… ואם תסתכל רגע באמת על כל ה'מנטורים' האלה שאתה מדבר עליהם, אתה יכול לראות מי מצליח יותר ומי מצליח פחות, אצל מי יש תגובתיות גדולה יותר מצד הקהל, למי יש יותר לקוחות וכו׳ ואז להסתכל האם הכתיבה של הפוסטים, מיילים, תסריטי הסרטונים שלו, סמסים, וובינרים וכל תוכן אפשרי שהוא נותן לקהל ברמת כתיבה טובה. בד״כ זה יהיה חופף.

אני אתן לך דוגמה של אחת הלקוחות שלי, רבקה טוטיאשווילי שבזכות מצגת שהעבירה בשידור חי, היא הכניסה  100,800 ש״ח בערב אחד! ויותר מזה, בזכות מספר מודעות פייסבוק, דפי נחיתה, דפי מכירה ומיילים שנכתבו באופן מאוד משכנע היא גרמה ל-500 בנות לקנות ממנה מוצר של מנוי חודשי בעלות של 97 ש״ח בחודש. בחישוב פשוט, 48,500 שקלים כל חודש. 

תמונה
רבקה טוטיאשווילי: ״בזכות עידן דנש, 500 בנות קנו ממני מנוי שנתי בעלות של 97 ש״ח, כלומר 48,500 ש״ח בחודש. והיום, אחרי שנה, עדיין נשארו 200 בנות שמשלמות לי בכל חודש 97 שקלים, תעשו את החישוב 19,400 ש״ח בכל חודש! זה מדהים!״

או לקוח אחר שבשנה אחת הבנו לו 100,000 לידים בזכות פוסטים בפייסבוק, סרטוני תוכן, כתבות תוכן ועוד שיצרו באז מטורף ברשת. גם מקרה בו כתבנו פוסט שייצר מעל ל-3,000 לייקים, 3,900 שיתופים ולא פחות מ-5,100 תגובות. לכל זה תוסיף גם 282,000 צפיות בסרטון״

רוצה להפוך קהל קר באינטרנט למעריץ שלך ושל המוצר שלך באמצעות כתיבה שיווקית? >>


מסכים איתך דנש, אבל כתיבה שיווקית דורשת כישרון שלא כל אחד יכול לפתח מיד
״מדובר בשמועה. ומי שהמציא אותה לדעתי אלו קופירייטרים שנהנים מהשכר השמן שהם גובים כיום על השירותים שלהם. אתה מבין? הם רוצים לשמר את המצב שבו היכולת שלהם נתפסת ככישרון נדיר מלידה, והם יודעים שאם כולם היו מגלים את האמת, הביקוש שלהם היה יורד.

חשוב לי להבהיר לכל מי שקורא את הראיון הזה, לא צריך להיות גאון כדי לכתוב קופי שמביא מכירות. כל מה שצריך לעשות, הוא להכיר טוב טוב את קהל היעד שלך, מה הבעיה שלו, כיצד אתה יכול לפתור לו אותה והכי הכי חשוב - לכתוב אותנטי. לכן, לכתיבה שיווקית היא לא קשה, כי אין לה חוקים. ככל שהיא אותנטית יותר, ככל שהיא באה יותר מהבטן ומדברת על הדברים שבאמת כואבים לנו - היא עובדת טוב יותר.

כמובן שחשוב לקחת את הידע שלנו ולסדר אותו בצורה שתעורר את הרגש ואת התגובה החזקות ביותר. אני ממש לא נולדתי סופר מלידה, להפך, אני בכלל כל חיי ניגנתי בכינור. אבל אחרי שלמדתי ויישמתי את מה שעובד, הצלחתי לכתוב קמפיינים שהכניסו מעל 100 מיליון שקל בהכנסות. אחרי שראיתי איך זה עובד - הבנתי שכל אחד יכול ללמוד איך לעשות את זה.

השיטה לוקחת אדם פשוט, ללא רקע בכתיבה ומביאה אותו בתוך 30 יום למצב שבו הוא מחזיק ביכולות קופי גבוהות ובכל הסודות שיעזרו לו להביא לקוחות משלמים לעסק 24/7.״


עידן דנש: ״כל חיי ניגנתי בכינור, לא היה לי מושג בשיווק. אבל ברגע שאתה מבין את הפרנציפ כתיבה שיווקית הופכת להיות קלי קלות״

מה הופך את הקופי לכל כך חשוב? למה זו היכולת הכי חשובה לפי דעתך?
דבר ראשון, מאז ומעולם, כדי לעורר תגובה בשיווק שלך, היית צריך לפנות לקהל היעד הנכון עם המסר הנכון. זאת המשוואה שמעוררת תגובה. 

עכשיו, כדי להעביר את המסר הנכון אתה משתמש במילים. כאשר לכל מילה שאתה בוחר יש משמעות בתוצאה הסופית. מצד שני, גם כדי לסנן את קהל היעד המדויק אתה משתמש במילים. זה נקרא שיווק מפלג. 

הכוונה היא להשתמש במילים כדי למשוך פנימה את קהל היעד המתאים ביותר להצעה שלך ולסנן החוצה את כל מי שלא מתאים. בצורה הזו אתה לא מבזבז סתם תחמושת ומפרסם לקהל יעד לא מתאים. במקום זה, אתה משתמש ברובה צלפים כדי לסמן במדויק את קהל היעד המתאים ביותר להצעה שלך. 

ודבר אחרון, בכל מקום שאתה רוצה לייצר אינטראקציה עם קהל היעד שלך אתה משתמש במילים. אם זה במודעות שאתה מעלה, בהצעות שאתה מרכיב ובתסריטים שאתה מכין לאנשי המכירות שלך. לכן, ליכולת שלך לנסח מסרים בצורה מדויקת שתייצר רגש ותגובה קריטית לתוצאות שלך מבחינת הכנסות ושורה תחתונה. 

עכשיו, חשוב לציין שבמציאות של היום החשיבות של הקופי והמילים רק הולכת וגדלה…

למה אתה מתכוון?
היום, בעידן המידע והרשתות החברתיות, תשומת הלב של קהל היעד שלנו מוסחת יותר מאי פעם, יש יותר רעש וערפל מאי פעם שבעלי עסקים צריכים להתמודד איתו ולדעת לחדור אותו. והערפל נהיה סמיך יותר ויותר משנה לשנה. 

פעם, היית יכול להעלות פוסט גנרי ב - 3 דקות. שכל מה שהיית צריך לרשום היה נטו הצעה ומחיר, מהר מאוד היית רואה הזמנות מתחילות לזרום פנימה. היום? זה ממש לא המצב. יש יותר רעש והסחות דעת מאי פעם, מה שהופך את היכולת לחדור את הערפל לקריטית מתמיד.

מה הפתרון?
יצירת מערכת יחסים אמיתית עם קהל היעד לפני שמעלים את ההצעה.

אתה מבין, החוקים הם אותם חוקים כמו בעולם החיזור. 

כמו שלגבר לא יעשה צעד חכם אם ילך ויציע נישואין לבחורה זרה  ורנדומלית שפגש באמצע הרחוב...נכון? קודם אתה צריך להוכיח לה שאתה ראוי לה, שאתה אמין, איכותי, מוצא חן בעיניה… עכשיו, אותו דבר בול, נכון גם לגבי השיווק שלך.

אתה חייב לשכנע את הלקוח הפוטנציאלי שלך, שאתה הפתרון הטוב ביותר עבורו. כדי לעשות את זה, אתה חייב שהוא יתחבר אליך ויאמין למה שאתה אומר. 

ואת החיבור והאמון? קונים דרך מערכת יחסים.

ואתה למעשה אומר שיש לך שיטה…
זה יותר נוסחה משיטה. אבל אתה צודק. מצאתי משהו שעובד באופן קבוע בכל תחום וכל נישה.

רוצה להפוך קהל קר באינטרנט למעריץ שלך ושל המוצר שלך באמצעות כתיבה שיווקית? >>


למה אתה מתכוון?
תראה, את השיטה המקורית שנקראת דיירקט-רספונס לא אני המצאתי. זו שיטה שפותחה בארצות הברית במאה הקודמת. הפירוש של דיירקט-רספונס, זה תגובה מיידית. כלומר, אתה כותב מראש במטרה לעורר תגובה מיידית מצד הקורא. תגובה כזאת יכולה להיות ביצוע הזמנה, השארת פרטים או יצירת קשר מידיי.

אני לקחתי את עקרונות השיטה ויישמתי אותם לתוך נוסחאות ותבניות שמתאימות במיוחד לשוק הישראלי ולכל ערוץ תקשורת שניתן לפנות דרכו לקהל היעד היום באונליין. 

בנוסף, החלטתי לעבוד הפוך מכל השאר.

שזה אומר…?
תראה, בזמן ש - 99% מהעסקים היום מבקשים מקהל היעד להוציא כסף לפני שהם נותנים לו ערך. אני החלטתי לעבוד הפוך. קודם כל לתת ערך, המון ערך. ולא סתם ערך, אלא ערך פרקטי שרלוונטי לקהל היעד שלי והוא יכול לקחת וליישם. בצורה הזאת אני בעצם מרוויח כמה פעמים.

מה אתה מרוויח בדיוק?
דבר ראשון, אני בונה את אותה מערכת יחסים שדיברנו עליה עם קהל היעד שלי. דרך הערך המקצועי שאני נותן. אני מראה להם שקודם כל אני רוצה לעזור להם לשפר את המצב שבו הם נמצאים. ככה אני בונה איתם חיבור והזדהות. 

רק בשלב הבא, אני אעלה את ההצעה שלי, כי כמובן שבסופו של דבר באתי למכור ולהרוויח. אבל ברגע שאתה מעלה הצעה לקהל יעד שכבר ביססת איתו אמון, חיבור והזדהות חזקה? אחוזי הקבלה והתגובה להצעה שלך יהיו הרבה יותר גבוהים והכי יותר חיוביים. 

בסופו של דבר, הקשר האדוק עוזר לך להבין מה הקהל שלך באמת צריך ורוצה, וככה הרבה יותר קל לך לבנות הצעות תפורות במיוחד עבורו שהוא פשוט לא יכול לסרב להן.

איך זה עובד בתכלס? איך בונים כזאת מערכת יחסים עם הלקוח?
כדי לבנות מערכת יחסים חזקה ואמיתית עם קהל היעד שלך אתה צריך כמה 2 דברים.

דבר ראשון - להכיר את המוצר שלך ברמה גבוהה ולדעת את כל היתרונות והיכולות של המוצר שלך לעזור לקהל היעד שלך לשפר את החיים שלו בצורה משמעותית.

דבר שני - להכיר את קהל היעד שלך. את הרצונות שלו, הפחדים שלו, הצרכים והדאגות שלו. ברגע שתכיר את קהל היעד שלך ברמה גבוהה כמו חבר קרוב, תדע לנסח מסרים מדויקים שיתפסו את תשומת הלב יחדרו את הרעש.

עכשיו את כל הידע שלך אתה אורז למסרים מדויקים שאתה מנסח ומעביר לקהל היעד. 

זה יכול להישמע לחלק מהאנשים כמו מניפולציה רגשית זולה…
אולי....אבל תגיד לי משהו. כל עוד המוצר שלך טוב, באמת טוב!  נותן ערך ומשפר חיים של אנשים - איפה בדיוק הבעיה כאן?

תראה, שיווק חייב להיות חזק ובולט ואפילו בוטה. הדבר הכי גרוע שיכול להיות בשיווק הוא אדישות. אדישות לא תייצר שום תגובה ולא תביא לך שום לקוח. דבר שני, אני לא חושב שקוקה קולה זה טעם החיים או שהטוטו יכול לסדר לי את החיים, אבל בכל זאת רואים פרסומות כאלו… אתה יודע למה זה קורה?

למה?
כי שיווק חייב לעורר רגש כדי שהוא יעבוד! תזכור את המשפט הבא טוב טוב: מכירה מונעת מרגש ומוצדקת רציונלית. זה אומר שכדי לעורר בבן אדם את הרצון לקנות מאיתנו, אנחנו חייבים לדבר אל הרגש שלו ולדעת בכפתורים הנכונים. רק אחרי שהצלחנו לגרום לבן אדם לרצות לקנות את המוצר שלנו בעזרת הרגש, אנחנו יכולים לשכנע אותו למה זה משתלם לו מבחינה רציונלית כדי לנעוץ את המסמר האחרון בארון הקבורה.

איזה הבדלים זה יכול לעשות בעסק?
שמיים וארץ. דרך קופי מדויק וביסוס מערכת אמיתית וחזקה עם קהל יעד רלוונטי, כל התמונה משתנה. תחשוב על זה, דיברנו מקודם שהמפתח להבאת מבול של מכירות הוא העברת המסר הנכון לקהל היעד הנכון...

אז תחשוב שאותו מסר נכון עבר לקהל יעד רלוונטי, שמכיר אותך ואת המוצר שלך, מאמין לך, מתחבר אליך, וקיבל ממך ערך אמיתי שכבר עזר לו. זה אומר שאותו קהל יגלה נכונות הרבה יותר גבוהה לרכוש את המוצר שלך, ולהפוך ללקוח קבוע ואפילו מעריץ נלהב שחוזר לקנות ממך שוב ושוב פעם אחר פעם. כי הוא יודע שאתה הבן אדם עם הפתרון הכי טוב למה שהוא מחפש.

בסופו של דבר, מערכת יחסים טובה בונה אמון ומחסלת את הסקפטיות. וברגע שזה קורה? הדרך למכירה הרבה יותר פשוטה, קלה ומהירה.


מצד ימין: עסק בתחום כלכלת המשפחה שהכניס 17 מיליון שקל בשנה. מצד שמאל: עסק בתחום שוק ההון שהכניס 13 מיליון שקל בשנה הראשונה של פעילותו. 

איך אפשר ללמוד קצת יותר על השיטה שלך?
תראה עד היום שמרתי אותה בעיקר לעצמי והשתמשתי בה בכל העסקים שליוויתי. כל פעם שיפרתי וחידדתי אותה עד שלדעתי הצלחתי לזקק את התוצר הכי טוב שיש. 

מאז, אני והצוות שלי יישמנו את השיטה בעשרות עסקים שונים בכל נישה אפשרית והיא הוכיחה את עצמה פעם אחר פעם. 

אחרי אלפי פניות שקיבלתי מבעלי עסקים, החלטתי להרים את הכפפה ולהוציא החוצה בפעם הראשונה את הכלים, השיטות והנוסחאות שאני משתמש בהן כדי לעזור לעסקים להתפוצץ כלפי מעלה פעם אחר פעם. 

את כל הידע ארזתי לתוכנית חדשה שלוקחת צעד אחר צעד בעלי עסקים ללא ניסיון כתיבה והופכת אותם לנינג'ות קופירייטינג בתוך 30 ימים. וכדי שכל מי שירשם יצליח גם ליישם ברמת הצלחה גבוהה, דאגתי להכין תבניות העתק הדבק של השלם את החסר לכל סוג קופי וכל סוג עסק אפשרי.

זה אומר שבפנים מחכות לכם תבניות השלם את החסר לכתיבת מיילים, פוסטים, מודעות ממומנות, וובינארים (שידורים חיים אונליין), דפי נחיתה ודפי מכירה.

רק חשוב לי להבהיר דבר אחד…

רוצה להפוך קהל קר באינטרנט למעריץ שלך ושל המוצר שלך באמצעות כתיבה שיווקית? >>

מה?
בעל עסק שילמד ויישם את השיטה כמו שצריך, יראה את העסק שלך משתנה מקצה לקצה. מבול של לקוחות, פניות, מכירות וצמיחה אגרסיבית של הרווחים. מי שלא מוכן לבום חיובי שכזה, צריך לקחת את זה בחשבון…

אוקי, ולמי שכן מוכן להגדלת הפעילות בעסק?
אז כל הפרטים הרלוונטים נמצאים כאן בסרטון ההדרכה המיוחד שהכנתי.

 

למעבר לסרטון ההדרכה לחץ כאן >>>