גם עסק קטן יכול להצליח בגדול: נחתה בישראל האפליקציה שמקפיצה לבתי העסקים בארה"ב את המכירות וההכנסות ב-25%

כל בעל עסק חווה משברים בעסק, בשלב כזה או אחר: מחסור בלקוחות, היקפי מכירות נמוכים, מעבר לקוחות למתחרים, קושי בתשלום משכורות ושעות מתות בעסק... נשמע מוכר? עובדיה טופורוביץ, מנכ"ל חברת היזמות הבינלאומית ATN Israel, טוען שתוך 30 יום, האפליקציה של ATN תצמצם את הבעיות הנ"ל ותעלה את היקפי המכירות של העסק במינימום מאמץ, על ידי שימוש בשיטות ובעקרונות עסקיים קיימים בלבד. נשמע חלום? יצאנו לבדוק מה יש לטופורוביץ לומר.

בעולם העסקים והמכירות של היום, קיימת תחרות מטורפת על לקוחות ולפעמים נדמה כי בעלי עסקים יעשו הכל על מנת למשוך לקוחות חדשים. זה לא סוד שהמשוואה היא יותר לקוחות = יותר כסף, אבל האם אנחנו כבעלי עסקים מסתמכים עליה יותר מדי? ובכן, מתברר שהתשובה לעסקים פורחים ולהיקפי מכירות רחבים כבר נמצאת בידינו- בלקוחות הקיימים שלנו, ולאו דווקא בלקוחות העתידיים.


מתוך ערוץ היוטיוב העסקי של טופורוביץ.

טופורוביץ גדל בארה"ב ומספר כי כבר בגיל צעיר, בלט אצלו חוש העסקים והמכירות. כשהגיע לארץ הוא חיפש דרך לממש את אש המכירות שבערה בו ולכן הוא קנה מסעדה במדרחוב בצפת, "New York Bagels". כשהרגיש שהוא רוצה להמשיך ולממש את הפוטנציאל שבו, החליט לנהל מערך של צימרים מצליחים באיזור.

בשנת 2013, החליט לקחת את כל הידע שצבר במהלך החיים אודות מכירות, עסקים ושיווק ולעלות אותו שלב נוסף למעלה - הוא הקים את חברת היזמות הבינלאומית ATN Israel. החברה התחילה את דרכה בתחום הנדל"ן בעיקר באנגליה ובישראל, אך מהר מאוד זיהתה את הפוטנציאל האדיר שטמון בעולם ההייטק, אליו היא התמסרה מאוחר יותר. 

לצפייה בהדרכת הוידאו החינמית שהכנתי עבורכם >>


בשנים האחרונות עבדה החברה שברשות טופורוביץ על פיתוח האפליקציה Spin to Win, אפליקציה שאיגדה בתוכה את העקרונות החשובים ביותר של עולם השיווק והמכירה, אותם למדו טופורוביץ והצוות שניהל במהלך השנים. ננסה להבין יותר לעומק - במה באמת מדובר?


יום עבודה במשרד של ATN Israel.

"עברתי הרבה מאוד נפילות בעסקים ואכלתי הרבה מאוד אבק במהלך הדרך", אומר טופורוביץ. "החלטתי שאני לא רוצה שהכשלונות והאכזבות שחוויתי במהלך השנים יהיו לחינם, לכן החלטתי לרכז את כל הטקטיקות וסודות המכירה שלמדתי לכדי אפליקציה עסקית אחת, על מנת שנוכל ב-ATN, לעזור לכמה שיותר עסקים להצליח".

בהחלט יוזמה מדהימה, אבל למה ב-ATN בחרתם ללכת דווקא על המודל הזה?
"שאלה מעולה. כחלק מהתפיסה האידיאולוגית של ATN Israel, אנחנו מאמינים, כי מחובתנו לחלוק עם בעלי עסקים שונים ידע מקצועי וסודות שיווק שמייחדים את חברתנו והינם נכס אסטרטגי שהפכו את ATN Israel לחברה בינלאומית מצליחה. הידע קיים והניסיון אדיר - אז למה שאלו יתבזבזו אם אפשר לעזור איתם לאחרים? מעבר לכך, מאחר והחלטנו עם השנים להתפתח יותר בכיוון ההייטק, האפליקציה היא תוצר של שילוב בין עולם המכירות לעולם הדיגיטלי".

תרצה אולי לספר לי מעט על Spin to Win?
"בוודאי. Spin to Win הינה פלטפורמה לבעלי עסקים אשר מעוניינים לשמור את הלקוחות שלהם קרוב לעסק ולהגדיל את אחוזי המכירות באמצעות שימור לקוחות. האפליקציה אוספת פרטים מלקוחות במטרה להקים מועדון לקוחות ומערכת דיוור, שומרת על העסק שלנו בתודעה שלהם ומעניקה להם חווית קנייה נעימה ושונה שיזכרו לאורך זמן". 

וואו, זה קונספט שעוד לא שמעתי עליו..
"לגמרי. הלכנו על שילוב נועז שעוד לא נראה כמותו בשוק. מעבר לכל היתרונות העצומים שיש לאפליקציה להציע, קיים בה ממשק להקמת חנות אינטרנטית בקלות וממשק ניהול בו ניתן לראות סטטיסטיקות, גרפים וטבלאות אודות המכירות - כל זה בקלות מדהימה ועם עיצוב נוח כדי שנוכל למקסם הכנסות ולצמצם את ההוצאות של העסק בהתאם לטקטיקות האישיות שלנו".


צילום מסך מתוך Spin to Win - "הלקוח יקבל סיבוב בגלגל מזל דיגיטלי שיעניק לו הטבה למימוש בקנייה הבאה"

מעניין.. תוכל להרחיב על התהליך עצמו?
"התהליך פשוט ביותר וידידותי מאוד, הן ללקוח והן לבעל העסק. בסיום הקנייה, על הלקוח למלא את פרטי הקשר שלו באמצעות טאבלט שנספק, ובתמורה הלקוח יקבל סיבוב בגלגל מזל דיגיטלי שיעניק לו הטבה למימוש בקנייה הבאה. ככה קיבלנו את פרטי הקשר של הלקוח, עשינו עליו רושם טוב וגרמנו לו לחזור אלינו לעסקה נוספת לשם מימוש ההטבה!".

ומה כל כך מיוחד בעקרון שימור הלקוחות?
"בוא נניח שיש לך לקוח קבוע בשם יוסי ועסק למוצרי חשמל. יוסי הוא לקוח זול פי 5 מלקוח חדש, ובכל זאת יכניס לך יותר כסף מאשר לקוח רגיל. למה? מכיוון שאתה לא צריך להשקיע כסף ומאמץ כדי שיכיר ויאהב את העסק. כמו כן, אתה מכיר כבר את יוסי, ויודע שכשהוא מגיע אלייך הוא כנראה צריך סמארטפון חדש - ולכן הוא יחזור לפחות עוד 2-3 פעמים יותר מאשר לקוח רגיל, כאשר הסבירות שיקנה ממך היא 60%-70%לעומת 5%-20%. בנוסף, סביר להניח שיוסי ימליץ עלייך לעוד 4-5 חברים כשהם יפגשו לצפות בכדורגל אנגלי באמצע השבוע. עכשיו תגיד לי אתה - לא היית רוצה עוד כמה לקוחות כמו יוסי?".

ברור שרוצה.. אבל איך הופכים לקוח רגיל ללקוח קבוע?
"כבעלי עסק, עלינו ליצור קשר אישי עם הלקוח, לשמור את העסק בתוך התודעה שלו והכי חשוב - להיות שונים. יש אלפי עסקים למוצרי חשמל בחוץ וכולם מוכרים את אותם המוצרים - אז למה דווקא שלקוחות יחזרו לעסק שלך? בעידן של היום אנשים מתעניינים יותר בריגוש ובשוני של חווית הקנייה מאשר במוצר עצמו אותו הם מתכננים לרכוש. זהו נתון אדיר שנוכל להשתמש בו לטובתנו בצורה מדהימה אם רק ניישם אותו".


מי לא רוצה את אלי יצפאן כלקוח קבוע?

בהחלט טקטיקה חשובה. אבל בתכלס בכמה אחוזי עלייה מדובר?
"כמובן שהכל תלוי בהתמדה של בית העסק, באסטרטגיה בה הוא משתמש לשימור הלקוחות וברמת ההקשבה שלו לצוות הייעוץ שלנו. בגדול, כבר בתוך 30 יום אתה אמור לראות מגמת עלייה בהיקפי המכירות, כאשר בתוך כמה חודשים היקפי המכירות צפויים לעלות ב-25% לפחות (על פי סקר שנערך על לקוחות בארצות הברית). נתון מעניין נוסף שדיווח לי מנהל המסעדה PRIME95 בניו ג'רזי הוא שבתוך שנה בלבד, הוא הקים מאגר של 1000 לקוחות קבועים!".

אלו נתונים מטורפים! אבל מה אם בעל העסק הוא אדם פחות "טכנולוגי"?
"במהלך הפיתוח הושם דגש עצום והושקעו כספים רבים על מנת להנגיש את האפליקציה לכל אחד - יצרנו חווית משתמש מאוד פשוטה וקלה ליישום. כמו כן, במידה ונתקלת בקושי - קיים צוות תמיכה מקיף שנותן מענה לכל בעיה או שאלה".

לצפייה בהדרכת הוידאו החינמית שהכנתי עבורכם >>


ומה לגבי העובדים? איך זה ישפיע עליהם?
"אם אתה חושש שהעובדים לא ישמחו לתפעל את הטאבלט, חכה שהם ישמעו ש-Spin to Win גורמת ללקוחות להיות נעימים יותר ולהשאיר יותר טיפים! כמו כן, תעשה את החישוב ותגיד לי מה יותר שווה לך - בזבוז דקה אחת של עובד, או לקוח קבוע לעוד שנים רבות?".

כמובן שלקוח קבוע לעוד שנים רבות! אז מה הצעד הראשון מכאן?
"הכנתי סרטון הדרכה בחינם לגמרי לכבוד ההשקה בארה"ב שכולל בתוכו כמה סודות מכירה ומידע נוסף אודות עולם שימור הלקוחות הנסתר. הסרטון בנוי על הידע הרחב שלי שצברתי במהלך השנים בתחום היזמות והמכירות - עליות, ירידות ומשברים, תובנות ושיטות עבודה. הכל בפנים וניתן לך ללא כל התחייבות!"

את האמת, שכנעת אותי ובגדול. דגשים אחרונים לסיום?
"זכור שעולם העסקים הוא לא מדע מדוייק. ככל שתצבור יותר ניסיון כך תבין יותר מה מתאים לעסק שלך, אך ללא ספק ישנן כמה אבנים חוסמות שאפשר ואף רצוי להזיז מהדרך כדי שהעסק שלך באמת יפרח וישגשג. אם העסק שלך חשוב לך, מן הראוי שתשקיע בו את המאמץ הקטן הזה. לסיכום אגיד לך שאם בתחילת דרכי, הייתי נחשף לשיטה עסקית שכזו, קרוב לוודאי שהייתי ישן הרבה יותר טוב בלילה".

*במיוחד לכבוד ההשקה מארה"ב: לחצו כאן לרישום מיידי לסרטון ההדרכה החינמי ללא שום התחייבות!